fbpx
חיפוש

ברגשות מעורבים והערכה מלאה: לא נוטר טינה לג'לו ביאפרה

את המהלך הבא לא אעשה באופן שכלתני ולוגי אלא מתוך רגשות הזדהות. זה מה אני יודע. אפשר להתווכח, אבל אני מרגיש עמוק בפנים ואחרי זמן מה שנתתי לזה לשקוע שאני מסכים עם מה שעשה ג'לו ביאפרה. כשאני שם את עצמי בנעליו הדמיוניות, אני מרגיש שהאיש עשה צעד אמיץ ויפה נפש (במשמעות המקורית וחסרת הציניות של הביטוי "יפה נפש").

בראיון שנתן לטיים אאוט ביאפרה כל הזמן היה להוט לשאול את רם אוריון שאלות על המפה הפוליטית. הוא היה מבולבל. לא הבין לאיזה עומק ומורכבות מגיעה חוסר ההבנה שלו בסכסוך. להזכירכם ג'לו ביאפרה ביטל את הופעתו כאן ברגע האחרון אחרי לחץ פוליטי כבד, אך בחר להגיע לכאן בכל זאת על חשבונו, כדי לראות בעצמו על מה כולם מתווכחים ועל אף שלא ראיתיו, אני יודע שהוא אכן הגיע ארצה. את הביטול של ההופעה הוא הכריז במכתב מאוד אמביוולנטי שפרסם כ-Note בעמוד הפייסבוק שלו. במכתבו האיש עדיין טוען, שהוא לא בטוח שהיתה זו טעות מצידו אם היה ממשיך בתכנון המקורי ומגיע לנגן “for people in the belly of the beast”. הוא גם טען בראיון עם אוריון, כי חיפש אפשרות של הופעה אצל הפלשתינאים אך נענה בשלילה ובנימוס. המוזיקה שלהם לא ממש כוס הבוץ של הקהל שם כנראה הוא טוען.

האיש לא שלם עם עצמו ויש לו מספיק ביצים להגיד שהוא קצת יצא ילד בכל מה שנוגע להגעה להחלטה מושכלת. אפשר להגיד לו, הנה תראה אמן אחר שכמוך גם הוא עושה ספוקן וורד, סול וויליאמס שהגיע ונתן את דבריו ואת מחאתו מתוך הבטן של החיה ולמחרת אף יצא לבקר את המקומות הפצועים שלה. אבל זו לא חכמה להגיד לאף אדם: "הנה, לך תעשה כמו אדם אחר". כך לא מעודדים חשיבה עצמאית. גם אין לראות בביטול של ג'לו ביאפרה סימן לתמיכתו בבויקוט על "all Israeli things". הוא עדיין שוקל לקיים את ההופעה במועד אחר. מתי אתם שואלים? לא לפני שהוא יהיה שלם עם עצמו, בזה אתם יכולים להיות בטוחים. וגם יכול מאוד להיות, שהוא אף פעם לא ייסגר על עצמו לגבי מה שקורה כאן פוליטית (כמוני). איך שלא יהיה, אני מוצא שממש קשה לי לנטור לו טינה במקרה הזה.

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

11 Comments
  1. אמיתי ס

    יולי 5, 2011 14:15

    יפה אמרת.

    • mushon

      יולי 5, 2011 14:35

      מה שאמיתי אמר…

  2. מולשין אוניו

    יולי 5, 2011 14:55

    היפי מניאק

  3. אורית

    יולי 5, 2011 19:01

    שילך לעזעזל….אפשר לחשוב שמישהו לוקח ברצינות את האמירות שלו בנושא הסיכסוך הישראלי פלסטיני. אף אחד מהמעריצים שלו לא מעניין אותם באמת מה הוא חושב. יש לו מקום בנוסטלגיה המוזיקלית ותו לא. גם כשהיו לו אמירות כביכול אנרכיסטיות בשנות ה-80 ,אף אחד ממעריציו בעולם לא ממש הלך לבדוק בציציות על מה הוא מדבר.
    מעניין מה גורם לאומנים ששמים להם את ישראל על המפה הרבה חודשים מראש, למצוא את עצמם בודקים בציציות יומיים לפני שהם מגיעים לפה. אני יותר מעריכה את מי שמגיע לפה ,נותן את השואו שלו, מצטלם עם פרס עולה על מטוס ושב למקומו בשלום מאשר את כל הצדקנים האלה שפותחים אנציקלופדיה ומתערבים בין השורות במשהו ש63 שנה לא עשו. אני רוצה בידור לא רוצה שיגרמו לי לחשוב שהכסף שלי טמא. שלא יבוא ,יש פה מספיק חטיארים שמתחרים מי יגיע לגעת באדמת הקודש לפני שהיא תכסה אותם.

  4. אני עם אורית

  5. הדר ג

    יולי 5, 2011 21:31

    זה באמת לא ביטול שמעורר כעס, כמו ההרגשה שהוא מיותר, שג'לו מכיר את העובדות וכבר יודע את הסיבות למה להופיע ולמה לא להופיע כאן, שלהגיע לכאן זה מן פתרון אמצע שהוא לא כאן ולא כאן ובעצם לא באמת פתרון.

  6. אורי זר אביב

    יולי 6, 2011 20:02

    עדיף לא-פתרון מחרב פיפיות.
    לא קל להשלים עם העובדה, שביאפרה חזר בשאלה וגם אני מאוכזב וכמו שהכותרת אומרת – נמצא במצב של רגשות מעורבים. האם כעסתי אחרי הביטול? כן. יותר נכון – נעלבתי, הופתעתי וקיבלתי זין של חמור אחרי שפרסמתי פוסט חלוקת כרטיסים להופעה שלו ועמלתי רבות על ספיישל שהכנתי לכבודו וסיימתי להקליט רק 5 דק' לפני שהודעת הביטול יצאה. ולא, עוד לא עבר לי. לצערי אני עדיין די כועס וזה לא ממש עוזר לי לחשוב יותר בבהירות על הנושא, בטח לא להתבטא. אז נכון שג'לו ביעסת יצא ילד מכל הסיפור, אבל לפחות יצא ילד גדול. למה אנחנו כל כך מצפים מאדם כמותו, שיהיה בקיא בכל רזי הסכסוך היהודי-פלסטיני? האם אנחנו בעצמנו מכירים את כל "העובדות"? חוץ מזה, ישנם עוד כמה סכסוכים/משברים בעולם שעשויים להעסיק בן אדם אכפתי שגר במדינה רחוקה.

  7. אורי זר אביב

    יולי 6, 2011 21:09

    With mixed feelings and full appreciation: I don’t hold a grudge against Jello Biafra
    (translated from Hebrew by Mati Bresky)

    My following move won’t be carried out with rational and logic, but with feelings of empathy. That's as far as I know. One might argue,But deep inside I feel, after letting things settle for awhile, that I agree with Jello Biafra's actions. When putting myself in his imaginary shoes, I feel like this man took a brave step with a bleeding heart (in the original, non-cynical meaning of the phrase “bleeding heart”.)

    During his interview to Timeout, Biafra was constantly eager to ask Ram Orion questions regarding the political map. He was confused and did not quite understand, how deep and complex runs his misunderstanding about the conflict. Just to remind you, Jello Biafra has cancelled his show in here at the last minute, following a heavy political pressure, yet he chose to come here nevertheless and on his own expense, to see for himself what everyone's arguing about; and though I haven't took sight of him, I know that he did arrive in here. He declared about the cancellation of the show in a very ambivalent letter, published on his Facebook Page Notes. I his letter the man still claims, that he isn't sure whether sticking to his original plan, and coming to play "for people in the belly of the beast", would've been a mistake. He also claimed during his interview with Orion, that he has sought for an option of performing at the Palestinian side, but was politely refused. Probably his music isn't really their audience cup of tea, so he claims.

    The man isn't in peace with himself, and he has enough balls to say that he came out a bit naive, in regards to reaching an informed decision. One might say to him, take a look at another artist who performs Spoken Word like yourself – Saul Williams – who came here and gave his words and protest from the belly of the beast, and the following day even took a visit to her wounded places. But its poor wisdom to say to any man, "go and act like someone else". This isn't the way to encourage an independent thought. Jello Biafra's cancellation is also not to be seen as a sign to his support in boycott of "all Israeli things". He still considers holding the show at another time. When, do you ask? not before he'll be complete with himself, rest assured of that. And it might as well just be, that he won’t ever achieve a complete closure, about what's going on in here in the political sense (like myself). Whatever will be, I find it really hard to hold a grudge against him in that case.

  8. אופיר טובול

    יולי 7, 2011 01:35

    בהופעה של ויו פארקה טורה, שהייתה במשכן לאמנויות הבמה, מקום מנוון ובורגני לאללה ועלתה 200 שקל+, עלה לפני ההופעה הפטרון הידוע עידן רייכל ואמר משהו כמו "משמח מאוד שבימים כאלה מגיע לכאן ויו פארקה טורה המוסלמי ומראה לנו שאנחנו לא לבד…"
    אז אמירה כזאת גורמת לי להבין שאמן שמגיע להופעה במקום מסויים, הוא בעצם מכיר בו ונותן לו את הטפיחה על השכם ואת הלגיטימציה. ואם הוא לא מודע לכך (כמו במקרה של ויו שמן הסתם יופיע איפה שיזמינו אותו וישלמו), אז המסביב כבר יעשה את העבודה.
    אני בתכלס חושב שהיה עדיף אם ביאפרה היה מגיע ומביא לאנשים את האמת שלו לפנים. הרי רובנו באמת שלא מודעים בשיט למה שקורה בשטחים.. במיוחד תל-אביבים היפסטרים שיבואו להופעה כזאת.. מצד שני כמו שאמרתי, הסכנה היא שהמחאה והביקורת תעבור קואופטציה ותגוייס לצרכים של המערכת כמו שקורה 99% מהפעמים. בתכלס מה שקרה הוא שאנשים עוד יותר התחזקו בדעתם שכל העולם נגדנו ומעטים אלה שתהו אולי משהו לא בסדר.

  9. אורי זר אביב

    יולי 7, 2011 08:13

    מסכים אתך לגמרי. רק לגבי המשכן לאמנויות הבמה – "מקום מנוון ובורגני לאללה" אולי, אבל איזה סאונד קטלני יש לו…

  10. […] הביאפרה הזה. הרגשתי שהשארתי את זה מאחוריי עם כתיבת הפוסט הקודם, רק שאז להפתעתי חבר התקשר ושאל אותי, אם אני מעוניין […]

אולי תגיד את זה כבר?