היא מתה על רוק ועל קאנטרי אבל כותבת להיטים בעיקר לכוכבות פופ כמו ריהאנה, כריסטינה אגילרה ושר. היא לסבית מקועקעת בת 35 שמנגנת על יוקלילי ונראית כמו לו ריד בסיקסטיז ונכון לזמן כתיבת שורות אלה, הלהיט החדש שלה "Lost On You" מככב זה עשרה שבועות רצופים במקום הראשון במצעד ההשמעות של הרדיו הישראלי. ביוטיוב יש לו 16 מיליון צפיות. גם אם אתם לא מזהים אותו בשם, כנראה אתם יכולים לזמזם אותו וזאת גם כנראה הסיבה שבזכותה הוא במקום גבוה מאוד במצעד השזאם המקומי.
LP, או בשמה האמיתי לורה פרגוליצי, נמצאת בעסקי המוזיקה כבר כמה שנים טובות. ב־2012 הסינגל שלה "Into the Wild" הפך ללהיט אינדי־פופ בארצות הברית לאחר שהופיע בפרסומת לסיטיבנק. כאמור, ככותבת לאחרים היא שם דבר זה כמה שנים, אך כיוצרת לעצמה היא חוותה הרבה יותר מדי אכזבות. חברות תקליטים גדולות הבטיחו לה הבטחות אך נטשו אותה שוב ושוב. אך כעת היא זורחת עם ה־EP החדש שלה, "Death Valley", ששיר נוסף מתוכו, "Muddy Waters", מלווה את סצנת הסיום האלימה של העונה הרביעית של "כתום זה השחור החדש". ואכן, בריאיון שתופס אותה בפריז, יום אחרי הופעה מול אולם מפוצץ, היא נשמעת לא פחות ממאושרת.
הסינגל שלך מצליח פה בטירוף.
"כן, חברה טובה שלי, יהודייה שהיא ובעלה נוסעים הרבה לישראל, סיפרה לי שהשיט שלי הולך חזק אצלכם. זה משוגע!".
אנשים לא הכירו את השם שלך כאן קודם, מה שהופך את ההישג למרשים עוד יותר.
"אני מוכרחה להיות כנה איתך, בן אדם, זה די בלתי ייאמן. כפי שאתה בטח יודע, עשיתי לא מעט עד היום, אבל מה שמגניב בזה הוא שמה שקורה עכשיו הוא בעצם מה שכל אמן מייחל לעצמו. בביזנס הזה המנטרה שלי תמיד הייתה להגיד לעצמי שאני במרחק רק שיר אחד מהכרה. נכון שהיו לי להיטים, בעיקר כאלה שאחרים שרו וגם כמה שירים שלי זכו לחשיפה והצליחו לדאוג לי לחוזים בחברות תקליטים וכל זה, אבל תמיד חיכיתי לרגע הזה".
LP מספרת שתמיד שואלים אותה אם ידעה ש"Lost On You" יהפוך לכזה להיט. "ברור שלא", היא אומרת, "הרי ניגנתי אותו לאנשי הלייבל שלי (וורנר) בסוף 2015 והם בתגובה ביטלו את החוזה שלי איתם. אז לא, לא קיבלתי את האישורים האלה מבחוץ שיסמנו לי שאני בדרך הנכונה. אבל, כאילו, אני תמיד חשבתי שזה שיר בן זונה".
אז באופן לא מודע את די הפנית אצבע משולשת ללייבל. הם טעו, את צדקת.
"בדיוק. בעולם הזה חלק מהאנשים יאהבו אותך וחלק לא, בייחוד במקרה שלי, כי הלוק שלי וכל הקטע שלי הם לא משהו שכל אחד יזרום איתו (כבר קרה ל־LP שאישה צרחה עליה להסתלק משירותי הנשים כי חשבה שהיא גבר – אז"א). היו לי כבר שישה חוזי תקליטים ותאמין לי שאני כבר יודעת לזהות מתי איש תעשייה מסתכל עליי ולא קולט אותי, את הקטע שלי".
קרה לך שמנהל בתעשיית המוזיקה הפציר בך להפסיק להתלבש בצורה גברית וללכת על לוק יותר מיינסטרימי?
"הפסיקו עם זה כשהבינו שזה לא הולך לקרות. באמת, זה מצחיק אותי. אישה אחת בוורנר, שממש אהבה אותי, שאלה אם אני הולכת ללבוש שמלה לצילומי הקליפ. אמרתי לה, 'גברת, השתגעת?'. כאילו, את רק צריכה זוג עיניים וטיפת מודעות כדי להבין לבד מה בן אדם לא יהיה מוכן לעשות. נשים במדינות שפחות מקובל בהן להיות גיי כבר אמרו לי דברים כמו 'שינית לי את החיים', ואני שואלת את עצמי – 'איך לעזאזל?'. אני מניחה שלהיות עצמך מחזק לא רק אותך".
יש לך על היד קעקוע של ברק וכיתוב TCB. מה זה אומר?
"Taking care of business, ובמהירות הברק. אחרי שחוזה ההקלטות הראשון שלי התפרק וביטלו לי את טור ההופעות, יצא במקרה שהייתי ביום חופש בממפיס והלכתי לגרייסלנד (לשעבר האחוזה של אלביס וכיום מוזיאון – אז"א). TCB היה סמל שלו, שהוא וכל החבר'ה שלו היו מסתובבים איתו על הצוואר בתליונים. זה גם היה סמל שהיה על כל המטוסים שלו. ארית'ה פרנקלין מזכירה את האותיות האלה בשיר 'Respect' וסבתות בדרום ארצות הברית היו מקעקעות אותן על הצוואר. בשבילי זו פשוט תזכורת לא לעצור. לטפל בעניינים ולהמשיך קדימה".
המוזיקה שאת מבצעת בעצמך ולא כותבת לאחרים צועדת על קו עדין בין אינדי לפופ.
"זה בא לי באופן טבעי – אני מתה על פופ. לאנשים מסוימים יש קונוטציות שליליות לפופ. בשבילי זה לא כך. אני רוצה ששיר יהיה קליט, שייתקע לך בראש. לדוגמה, ההוק של 'Lost on You' הוא משהו שסתם התחלתי לשיר בשירותים, וכשקלטתי שאני ממשיכה לשיר אותו גם אחר כך ידעתי שזה אחלה שיר פופ. חוץ מזה, גם פרנק סינטרה שר שירים מאוד קליטים ואפילו שזה לא נחשב לפופ – זה כן. אני מתה על פרנק סינטרה".
את מרוצה משלושת האלבומים שהוצאת עד כה?
"ממש לא. במיוחד לא עם האלבום האחרון שלדעתי יצא מופק מדי. הייתי בסיטואציה שבה חשבתי שהמפיק מבין אותי, אבל למרות שהוא רצה בטובתי – הוא לא קלט אותי. לא נכנסו לשם השירים שהכי מעבירים את מי שאני. הסגנון של הקול שלי לא יכול להיות מופק מדי, אחרת הוא מאבד את כל החיות שבו. אבל אני שמחה שהאלבום יצא בסוף, למרות שהתעכב ולמרות כל הקשיים".
אז מה עשית שונה באי.פי החדש שלך “Death Valley”?
"פשוט שחררתי. המפיק די נתן לשירים להיות מה שהם כפי שהבאתי אותם והוא נתן לקול שלי את כל המקום להתפשט בו".
"Lost On You" הרבה יותר פופולרי מחוץ לארצות הברית מאשר בגבולותיה.
"השיט הזה קורה כל הזמן, וזה בסדר. זו רק עוד דוגמה לכמה שהביזנס הזה לא מיועד לחלשים. אתה צריך לקבל 'לא' מיליון פעם עד שמגיע איזה 'כן' אחד. אני זוכרת שהייתי לפני 15 שנה מסטולה מתה בקופי שופ באמסטרדם והיה MTV בטלוויזיה. אמרתי לעצמי – איך לעזאזל הם עושים את זה? אני בחיים לא אוכל לעשות את זה. אבל גם חשבתי לעצמי – אל תדאגי, יהיה לך הסיפור שלך לספר, הדרך שלך לעשות. והנה עכשיו, אחרי שנים, אני חוזרת לאמסטרדם כדי להופיע".
אחרי ההופעה שלך לפני ארבע שנים בתוכנית של ג'ימי קימל כמעט בכית מרוב לחץ. גם היום היית נלחצת כל כך?
"היום לא. אבל טלוויזיה הייתה הדבר הכי מפחיד בשבילי בעולם וזאת הייתה הפעם הראשונה שלי. פחדתי לזייף, פחדתי לא לצאת מגניבה, אתה יודע. אני מודה, זה היה פשוט מבעית, זה מחסום שהייתי צריכה לעבור – ועברתי".
הכתבה פורסמה לראשונה בטיים אאוט תל אביב